Piątek, 26.04.2024, Imieniny: Maria, Marcelina, Marzena
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii POLECANE

Ekomarketing, czyli sposoby na zieloną kampanię reklamową

20.09.2021, 09:30:00 Rozmiar tekstu: A A A
Ekomarketing, czyli sposoby na zieloną kampanię reklamową

Ochrona środowiska to temat ważny, a ostatnio także modny. Jeszcze nie tak dawno świadomość ekologiczna w społeczeństwie była niewielka. W międzyczasie ekologia stała się jednym z silniejszych trendów, co jest widoczne również w codziennych wyborach zakupowych. Coraz więcej firm angażuje się też w proekologiczne działania, w tym stawia na zielone kampanie reklamowe. Dowiedz się więc, czym jest ekomarketing i jak wykorzystać go w biznesie!

Ekomarketing – co warto wiedzieć o zielonej strategii promocyjnej?


Green marketing, zwany też ekomarketingiem to taki rodzaj działań promocyjnych, w którym propagowane są zachowania służące ochronie środowiska.Zielony marketing może zachęcać konsumentów do proekologicznych postaw, ale też dotyczyć działań ze strony firmy.

Jakie formy może przyjąć ekomarketing?

Wszystko zależy od profilu działalności. Ekomarketing często zaczyna się już na etapie produktu. Możesz przykładowo tworzyć biznes, opierając się o:
 

  • naturalne surowce,
  • przyjazne środowisku procesy technologiczne,
  • czyste oraz odnawialne źródła energii,
  • lokalną produkcję, aby zmniejszyć ślad węglowy,
  • opakowania wykonane z biodegradowalnych materiałów.


Możesz także aktywnie wspierać ekologiczne akcje społeczne jak sadzenie drzew czy banki żywności. Albo postawić na zielone strategie promocyjne, np. takie z udziałem eko gadżetów reklamowych promujących ideę zero waste. Możliwości jest naprawdę wiele.

Jak budować skuteczną eko strategię reklamową?


Przede wszystkim pamiętaj, że nie każdy z wymienionych sposobów sprawdzi się w przypadku konkretnej firmy. Ekomarketing dopasuj do specyfiki i możliwości swojego biznesu, ale też do świadomości konsumentów. Mimo że zielony trend wydaje się dość silny, istnieją także jego sceptycy. Dostosuj więc swój przekaz do nastawienia grupy docelowej. Gdy klientami Twojej firmy są w głównej mierze eko entuzjaści, podkreślaj ekologiczne aspekty swojej działalności. Możesz np. informować o podejmowanych działaniach na rzecz:
 

  • ochrony środowiska,
  • zachowania bioróżnorodności,
  • zrównoważonego gospodarowania surowcami.


Z kolei sceptykom pokazuj raczej wymierne korzyści, jakie płyną dla nich samych z tego, co robisz. Zachęcaj też do uczestnictwa w zielonych inicjatywach. Kolejnym dobrym pomysłem na zaciekawienie tematyką ekologii są np. ekologiczne gadżety reklamowe dla firm. Wybierz te, które rzeczywiście ułatwiają bycie eko na co dzień. Pojemny plecak, bawełniana torba na zakupy, butelka filtrującą, szczelny kubek termiczny – to wszystko może się tutaj sprawdzić. Po inspiracje warto zajrzeć na: https://gratisownia.pl/gadzety-reklamowe-ekologiczne

Czy warto postawić na ekomarketing w biznesie?

Jak najbardziej tak! Z roku na rok rośnie świadomość konsumentów. Zainteresowanie eko tematyką pozytywnie wpływa więc na budowanie wizerunku marki, jednak zielony marketing warto wdrażać z głową. Jeśli nie jesteś w stanie postawić na w pełni zrównoważony proces produkcyjny, możesz na początek sięgnąć po wspomniane ekologiczne gadżety dla firm. Tego typu praktyczne akcesoria to sprzymierzeńcy w ekologicznym stylu życia.
 


.......................... Materiał promocyjny ..........................

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


0.1597900390625