Rozstrzygnięcie przetargu na projekt przebudowy odcinka DK 22, na trasie Elbląg-Fiszewo wraz z budową obwodnicy Jegłownika przeciągnie się w czasie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad co prawda wyłoniła najkorzystniejszą ofertę i była gotowa do podpisania umowy. Jednak Krajowa Izba Odwoławcza unieważniła ten wybór.
Nadal nie udało się rozstrzygnąć przetargu na wykonie dokumentacji projektowej rozbudowy drogi krajowej nr 22 na odcinku Fiszewo-Jegłownik i Jegłownik-Elbląg wraz z budową obwodnicy Jegłownik. Postępowanie trwa już od dziewięciu miesięcy i wszystko wskazuje na to, że nie zakończy się w tym roku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpisała je w marcu tego roku. Pod koniec kwietnia odbyło się otwarcie ofert. Do przetargu stanęły cztery firmy. Inwestor, w lipcu powiadomił o wyborze najkorzystniejszej oferty. Zdaniem GDDKiA złożył ją Europrojekt z Gdańska. Od tej decyzji odwołali się pozostali uczestnicy przetargu, a Krajowa Izba Odwoławcza ją unieważniła.
Obecnie trwa ponowna ocena wszystkich ofert złożonych w przetargu. Przypominamy, że chęć wykonania dokumentacji zgłosiło czterech wykonawców. Mamy nadzieję, że uda nam się rozstrzygnąć ten przetarg w styczniu 2022 roku
- mówi Karol Głębocki, Główny Specjalista ds. Komunikacji GDDKiA Oddział w Olsztynie.
Przypomnijmy. Pełna zakrętów trasa Elbląg-Fiszewo to jedna z niebezpieczniejszych dróg w okolicy. Bardzo często dochodzi tu do groźnych kolizji i wypadków. Wiele osób poniosło w tym miejscu śmierć. Kierowcy od lat czekają na jej przebudowę. GDDKiA od dawna przymierza się do tej inwestycji.
W 2017 roku Ministerstwo Infrastruktury nawet zatwierdziło plan rozbudowy DK22 z Elbląga do Fiszewa, który zakładał m.in. poszerzenie drogi i skorygowanie zakrętów, a w 2019 roku GDDKiA Olsztynie podpisała umowę na wykonanie dokumentacji projektowej. Ten projekt został jednak odrzucony, bo zmianie uległy plany dotyczące przebudowy drogi. Obecna koncepcja ma obejmować dodatkowo budowę obwodnicy Jegłownika.
Inwestycja będzie polegała na budowie drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1 (czyli naprzemiennie dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w przeciwnym). Droga na odcinkach Fiszewo - Jegłownik i Jegłownik - Elbląg na przeważającej długości będzie biegła wzdłuż korpusu istniejącej DK22, stanowiącego wał przeciwpowodziowy. W przypadku obwodnicy Jegłownika, na podstawie dokumentacji STEŚ (studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe), wybrany zostanie wariant przebiegu obwodnicy
- dodaje Karol Głębocki.